Post the latest stuff you recorded.

Music posts are a bannable offense.
Post Reply
User avatar
godofdeadlydeath
Jesus never gave me that bike!
Posts: 4371
Joined: Thu Aug 09, 2007 11:15 pm
Location: Masshole

Eight Bit Alien wrote: Tue Apr 06, 2021 11:02 am
godofdeadlydeath wrote: Thu Apr 01, 2021 1:09 pm Remixed my latest song and finally dig the balance of the guitars and drums. I'll be adding additional parts to this and leads at some point but just wanted to share in the meantime.

this is pretty fuckin impressive man
Thanks dude. It's the first time I really loved a guitar tone that I've recorded that doesn't sound overly muddy or shitty or processed. It's also the first time I've recorded metal with my strat (the left channel guitar) and I was really happy with the sound it gave me. Just need to find some time to add to it and finish the arrangement.
Stabbed in the eyes with a fucking caak...

https://soundcloud.com/mthomassteele
cxwx
clown shaped void that used to be a human being
Posts: 4480
Joined: Thu Apr 05, 2018 8:17 pm

Using your OS-2 pedal?
I like that behringer Vtone better as a stand alone distortion than a direct box
We apologize if our activities caused anyone to die.
User avatar
godofdeadlydeath
Jesus never gave me that bike!
Posts: 4371
Joined: Thu Aug 09, 2007 11:15 pm
Location: Masshole

This one was recorded with the Behringer. Had it on the Marshall-type setting. I love the OS-2 through my amp but for recording I haven't found a way to dial it in to my liking yet.
Stabbed in the eyes with a fucking caak...

https://soundcloud.com/mthomassteele
User avatar
pooptastik
Too Many Sads Too Many Regrets
Posts: 10738
Joined: Fri Aug 03, 2007 9:27 am


got released today
User avatar
Eight Bit Alien
I sure do have a lot of posts, lol.
Posts: 4515
Joined: Tue Aug 28, 2007 1:43 am

JESUS CHRIST DUDE

FUCK YES
Zerohero wrote: Fri Oct 16, 2020 10:59 am cleaning out old stuff in the freezer--- old slice of leftover pizza..boom eaten back to life
User avatar
godofdeadlydeath
Jesus never gave me that bike!
Posts: 4371
Joined: Thu Aug 09, 2007 11:15 pm
Location: Masshole

pooptastik wrote: Fri Apr 09, 2021 1:37 pm
got released today
HOLY SHIT. This is fucking great. I love the artwork. Just read that it's about Kemper. Fucking brutal. These riffs are insane. And the vocals, my fucking god.
Stabbed in the eyes with a fucking caak...

https://soundcloud.com/mthomassteele
User avatar
Necrometer
crippled god of the universe
Posts: 63267
Joined: Fri Aug 03, 2007 10:42 am
Location: Feelin' fine.

paulo's gotta do a series of vocal tutorials on youtube

how do you do that raspberry stutter thing? so many insane sounds
Image
good thing I'll be dead soon, cause I'm tired of liars winning
cxwx
clown shaped void that used to be a human being
Posts: 4480
Joined: Thu Apr 05, 2018 8:17 pm

Vox rule

PREDATOR PAULO

I really like that drummer too.
We apologize if our activities caused anyone to die.
User avatar
godofdeadlydeath
Jesus never gave me that bike!
Posts: 4371
Joined: Thu Aug 09, 2007 11:15 pm
Location: Masshole

Finally recorded with my new audio interface. Love how thick the guitars came out. Need to fix up the drums, I was just messing around with the auto drummer features in GarageBand and put in one that didn't totally suck or take away from the song. But the shell of the ideas I came up with came out to my liking:

Stabbed in the eyes with a fucking caak...

https://soundcloud.com/mthomassteele
User avatar
Eight Bit Alien
I sure do have a lot of posts, lol.
Posts: 4515
Joined: Tue Aug 28, 2007 1:43 am




Just fucking around - sequenced 'Watcher of the Skies' by Genesis into the Super Nintendo.
Sounds kinda fucked up thanks to YT compression... but how upset can you be about that when the machine in question used like .00432kb samples to begin with?

Volume levels in this fucking song are hard to get right, esp with this kinda implementation.
Zerohero wrote: Fri Oct 16, 2020 10:59 am cleaning out old stuff in the freezer--- old slice of leftover pizza..boom eaten back to life
cxwx
clown shaped void that used to be a human being
Posts: 4480
Joined: Thu Apr 05, 2018 8:17 pm

Eight Bit Alien wrote: Sun Jul 11, 2021 12:22 pm


Just fucking around - sequenced 'Watcher of the Skies' by Genesis into the Super Nintendo.
Sounds kinda fucked up thanks to YT compression... but how upset can you be about that when the machine in question used like .00432kb samples to begin with?

Volume levels in this fucking song are hard to get right, esp with this kinda implementation.
I remember Michael Jackson being frustrated with the limited power of the Genesis sound chip. He alleged wrote some of the music for Sonic The Hedgehog 3 but had his name removed. One of the songs in the game sounds very similar to “Stranger In Moscow”
We apologize if our activities caused anyone to die.
User avatar
Eight Bit Alien
I sure do have a lot of posts, lol.
Posts: 4515
Joined: Tue Aug 28, 2007 1:43 am

Yeah the legends surrounding MJs involvement in Sonic 3 make for a really deep and convoluted rabbit hole. I still never really felt like ive heard the real story.

I think some of the reason for the ambiguity may be because the first allegations of his naughty behavior towards kids could've been during Sonic 3s development.... so sega could've just adopted a policy of conplete silence about it.

There's some obvious similarities between the game audio and MJs songs, but i dont know the truth about it.

Fwiw I agree with the pedo, in that the Genesis is fucking impossible to work with, its not a bad chip at all but FM is a puzzle to begin with and controlling that from the outside is a fools errand.
Zerohero wrote: Fri Oct 16, 2020 10:59 am cleaning out old stuff in the freezer--- old slice of leftover pizza..boom eaten back to life
User avatar
pooptastik
Too Many Sads Too Many Regrets
Posts: 10738
Joined: Fri Aug 03, 2007 9:27 am

Necrometer wrote: Fri Apr 09, 2021 2:03 pm paulo's gotta do a series of vocal tutorials on youtube

how do you do that raspberry stutter thing? so many insane sounds
Hahaha that's the first to be compared to a fruity sound.

There's a different couple of stutter sounds but I think the most prominent one is the snoring sound which is basically snorting through my nose.

Thanks for digging it guys.

Yeah the drummer kid was 16 when he recorded this album. I even got him to tab out an iniQuity song for me. I hope he doesn't get burned out. He has his own one-man project: Anal Stabwound (haha)
User avatar
pooptastik
Too Many Sads Too Many Regrets
Posts: 10738
Joined: Fri Aug 03, 2007 9:27 am

Image

Edenic Past "Red Amarcord"

The LP for this bedroom death metal is now available for pre-order: http://sentientruin.com/releases/edenic ... d-amarcord

the Black LPs are delayed till September
User avatar
Geeheeb
Shit Stadium 4000
Posts: 23956
Joined: Fri Aug 03, 2007 9:18 am
Location: Lansing, MI
Contact:

pooptastik wrote: Thu Jul 15, 2021 9:16 am
the Black LPs are delayed till September
This is great! Though I do think from the promo description, the language "Respect and love to any murdered journalist the world over. You are remembered" can be interpreted as a threat to people about negative reviews.
FVBTVS wrote: Tue Feb 06, 2018 12:04 pmfrom enslavement to obliteration is older than abbey road
User avatar
pooptastik
Too Many Sads Too Many Regrets
Posts: 10738
Joined: Fri Aug 03, 2007 9:27 am

Good.
User avatar
Geeheeb
Shit Stadium 4000
Posts: 23956
Joined: Fri Aug 03, 2007 9:18 am
Location: Lansing, MI
Contact:

good
FVBTVS wrote: Tue Feb 06, 2018 12:04 pmfrom enslavement to obliteration is older than abbey road
User avatar
godofdeadlydeath
Jesus never gave me that bike!
Posts: 4371
Joined: Thu Aug 09, 2007 11:15 pm
Location: Masshole

baleted
Stabbed in the eyes with a fucking caak...

https://soundcloud.com/mthomassteele
User avatar
godofdeadlydeath
Jesus never gave me that bike!
Posts: 4371
Joined: Thu Aug 09, 2007 11:15 pm
Location: Masshole

Remixed and completed the arrangements on a few of my riff demos. Started writing lyrics and am looking for vocalists and I'll eventually add some better bass and leads to the tracks once they're fleshed out a little more. Happy with how the guitars came out, at least.




Here's the more recent one.

Stabbed in the eyes with a fucking caak...

https://soundcloud.com/mthomassteele
User avatar
pooptastik
Too Many Sads Too Many Regrets
Posts: 10738
Joined: Fri Aug 03, 2007 9:27 am

Image
Post Reply